Mononoke Hime



TRAMA

Mononoke Printzesa 1997ko Hayao Miyazaki japoniar zinema zuzendari eta gidoigileak zuzendu eta idatzitako animaziozko filma bat da.

Muromachi garaiko Japonian girotuta dago, baso bateko naturaz gaindiko zaindarien eta bere baliabideak profanatzen dituzten gizakien arteko borrokan zentratzen da. Egia esan, Mononoke ez da izen bat, baizik eta testuinguru honetan “espiritu mendekatzaile” bezala itzul daitekeen deskribapen bat, eta, beraz, filmaren izenburua literalki “izpiritu mendekatzaileen printzesa” bezala itzul daiteke.

Hayao Miyazaki
Espiritu mendekatzaile

PERTSONAI NAGUSIAK

AshitakaPrintze hau, bere lurretik erbestera joan behar izan zuena beso ustelerako sendabide baten bila, hau guztia basurde erregearekin izandako guduaren ondorioz, filmeko protagonista nagusia da. Bando neutral batean kokatzen da, animalien eta gizakien artean bitartekari lanak egiten saiatuz, inor zauritu ez dadin. Indartsua, azkarra, zintzoa eta errukiorra da.
SanSan gurasoek basoan abandonatu zuten eta bertako otsoek zaindu behar izan zuten. Orain, gizakiekiko gorrotoz, Eboshi andrearen aurka hildako bere lagun otsoengatik mendekua bilatzen du, eta burdin forjaren desagerpena du helburu, forja hau animaliak usteltzen eta bere baso maitea pixkanaka hiltzen ari delarik. Basatia, ausarta, onbera eta karisma handikoa da.
Lady Eboshi“Burdinazko hiria” ren jabea, eta hiriko liderra, basoa soiltzeko kanpaina bat bultzatzen du, horrela, forjaketarako eta burdina egiteko material gehiago lortzeko.
Armak dituen emakumea da, egoerei aurre egiteko gai dena, baina hiriko hiritarren ardura eta ardura ere badu.

TRAMA

Argumentu trama benetan interesgarria da. Film honek pertsonaiak eta gertakarien garapena oso gogoangarriak dira. Mesede egiten dion beste gauza bat da ezin dela urrutitik aurreikusi. Ni benetan harritu nintzen gertakarien bilakaerarekin eta pertsonaiak alde batetik bestera zihoazenez edo aldatzen zirenez. Bestalde, Ashitakaren madarikazioak honi gehiegizko indarra ematea eta indarra lortzeko “heroiaren bidean” kurtu behar ez izatea ere berritzailea eta nahiko ondo asmatua da. Filmak, agian, sarrera azkarregia egiten du, xehetasun oso puntualak abiadura handian emanez, baina pertsonaiak elkarreraginean eta harremanak aldatuz doazen korapilo hain ongi moldatuarekin konpontzen du. Gainera, animalien humanizazioa presente dago, hitz egin baitezakete, arraza ezberdinen arteko liskarrak dituzte eta gizakiek bezala sentitzen dute. Horrek oso pertsonaia interesgarriak bihurtzen ditu, kontuan hartzekoak, filmean dagoen drama aipatzen dugunean. Garapen tematikoari dagokionez, ingurumenarekiko kontzientziazioan sakonki tematuta dagoen film bat ikus dezakegu, basoekiko eta ingurumenarekiko errespetua helburu duena.

Nire ustez, film honetan emakumeek duten papera benetan liluragarria eta garrantzitsua iruditzen zait, idatzi zen garaian kontuan hartuta. Eboshi andreak sortutako hirian, emakumeek burdina sortzen eta armak egiten lan egiten dute, gaixoak eta haien senarrak zaintzen dituzte eta gizonek baino rol garrantzitsuagoa dutela ere esan daiteke. Emakumeak armak aktiboki eramaten ikustea, berea dena defendatzeko eta babesteko hain adoretsua, benetan miresgarria da, eta gaur egun film askok (ez fikziozkoak bakarrik) ez dute horrelakorik.

Emakumeak lana egiten

Aurrerakina

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

Este sitio usa Akismet para reducir el spam. Aprende cómo se procesan los datos de tus comentarios.